12 Temmuz 2014 Cumartesi

DIY: Pantolondan Yırtık Şort Yapımı

Yazları şort vazgeçilmezdir!
Benim için günlük giyebileceğim şort bulmak çok zordur, piyasada bulunanlar yazlıkta giyilebilecek "don şort" diye tabir edilenler gibi aşırı kısa ya da dize 3 parmak kala bermuda kıvamında aşırı uzunlar.. Bu nedenle aldığım şortları bir kısaltma operasyonundan geçiririm genelde..
Evde giyilmeyen kotları da atmaya kıyamayıp "ben bunları şort yaparım" diyerek saklamıştım yaz başında.. Anca fırsatım oldu, size hafta sonu için bir DIY projesi ilhamı vereyim dedim..


Bir pantolonun modası geçti mi bir daha asla giymek mümkün olmuyor.. Beli moda olsa paçası demode kalıyor, paçası moda olsa rengi.. Bir türlü aynı kombinasyon moda olmuyor, bu nedenle pantolonları değerlendirmenin en iyi yolu kesmek! :)
Hadi başlayalım!
İhtiyacınız olanlar bu kadar basit..


Önce boyu belirlendi ve kesildi.. Uçlarını püsküllü yapmak istediğim için uçta 3-4 cm bırakıp makinada dikildi. İnce tığ ile beyaz ipler çekilerek paçalarda püskül görüntüsü oluştu..

Geldik en önemli kısma! Bütün kış yırtık jeanler giydik, yaz gelince de yırtık şort giymemek olmaz..

Önce kesmek istediğim yerleri işaretledim. Sonra üst ve alt çizgilerinden birer kesik attım.


 Sonra bu iki çizgiye paralel olarak beyaz ipleri ince tığ ile çektim. Aradaki beyaz çizgileri dik kesen lacivert ipleri bir cımbız ile aldım.. 





İşte sonuç!


21 yorum:

  1. Hiaa nası güzel olmuş! :D

    YanıtlaSil
  2. Ay ne kadar güzel olmuş aklımda bulunsun:)

    YanıtlaSil
  3. ayyyy harika olmuş... ellerine sağlık
    sevgiler,

    YanıtlaSil
  4. Yiiia ne kadar yeteneklisiiiin, çok güzel olmuş! Ben bunu yapamam asla:(( Giymediğim kotlar öööyşece duruyo bakalm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de pek sabırsızım aslında dayanıp yapamam ama bu proje baya eğlenceli geldi bana.. gönder giymediklerini bu tarafa :)

      Sil
    2. Ezgi,birlikte gönderelim :) bende beceremem böyle
      Çok güzel olmuş Alice eline sağlık

      Sil
    3. gönderin kızlar, bekliyorum ;)

      Sil
  5. çook güzel şekerim güle güle giy :0)

    YanıtlaSil
  6. Vaayys süper olmuş ellerine sağlık 😊😊😊

    YanıtlaSil
  7. çok güzel olmuş ben beceremezdim ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. becerirsin aslında göründüğünden daha kolay ;)

      Sil
  8. Bende eski pantolonlarımı yıllardır hep mini şort yaparım :) Evlenince mini mini şortlar yasaklandı tabi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aiy o kötü olmuş, yazın şort büyük rahatlık.. :)

      Sil
  9. paçalarına nasıl dikiş attınız terziler bu dikişi yapabilir mi adı ne acaba :/ :)

    YanıtlaSil
  10. paçalarına nasıl dikiş attınız terziler bu dikişi yapabilir mi adı ne acaba :/ :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. makinada normal dikiş yaptık, terziler yapabilir tabi ama evinizde makina varsa siz de kolaylıkla yapabilirsiniz :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...